top of page
Search

Zemljin april: Veliki finale in vsem predlogom na pot

April je bil … Zemljin. V marcu sem si zadala, da ves mesec april posvetim temi, ki mi je izredno pri srcu, s katero se rada ukvarjam tako študijsko kot službeno in za katero sem prepričana, da se kljub vsemu omenjanju še vedno premalokrat izpostavlja. Vsaj na pravi način, na tak, ki se zares zasidra in ne ostane le pri frazah kot so »Ugasni luč« in »Poberi papirček«. Okolje. Narava. Podnebne spremembe. Izumrtje. Globalno segrevanje. Onesnaževanje. Plastika, plastika, plastika. Človek in njegova vloga. Človek in njegovo telo. Katastrofe. Preteklost. Prihodnost. Danes. Zemlja in zemlja.

Vse to se je znašlo v mojem aprilu, ki ste ga s svojimi knjižnimi, filmskimi, serijskimi, doku, podcastovskimi in drugimi predlogi oblikovali številni – ob zahvali moji dragi knjižni skupnosti, ki je ponudila številne izjemne predloge, se moram še prav posebej zahvaliti »gostom« - Sari (@poket.si), Tanji (@biologinja), Urški (@z_waste_shop), Ekologom brez meja (@ekologibrezmeja) in pa založbam – Beletrini, LUD literaturi ter Založbi Vida.


Vsi skupaj smo ustvarili dva poglobljena, raznovrstna seznama, ki vas bosta z okoljevarstvenimi in podobnimi vsebinami opremila za prihodnjih nekaj let (ali desetletij) – knjižni seznam, kjer so knjižni predlogi navedeni po abecednem redu priimkov avtorjev, pri čemer so v oklepaju navedeni tudi založniki ter filmski/serijski/podcastovski seznam, ki vam po mojih izkušnjah utegne popestriti precej večerov in lahko služi kot ena A izhodišče, ko bi nekaj gledali ali poslušali, pa ne veste, kaj. Do knjižnih predlogov, ki so jih podale založbe, ki so se odzvale mojemu povabilu, vodijo tudi povezave, vse predloge pa si lahko v grafični podobi ogledate tudi v galerijah ter v objavah na Instagram profilu @medvrsticami.


Ker si želim, da bi bili predlogi res koristni, sem oba seznama pripravila tudi v obliki »check-liste«, tako ju lahko v PDF obliki najdete na naslednjih povezavah ter si ju shranite na svoj računalnik, telefon ali tablico ali celo natisnete. Jaz že pridno črtam …



Knjižni predlogi

  • Attenborough, David: Življenje na našem planetu (Učila)

  • Berners-Lee, Mike: There is no planet B (tuja)

  • Brannen, Peter: The Ends of the World (tuja)

  • Bryson, Bill: Kratka zgodovina skoraj vsega (Mladinska knjiga)

  • Cregan-Reid, Vybar: Človeško telo: od pradavnine do današnjih dni (UMco)

  • Dartnell, Lewis: Izvori (UMco)

  • Dorey, Martin: No more plastic (tuja)

  • Drenovec, Franček: O blaginji in napredku (/cf*)

  • Gates, Bill: How to avoid climate disaster (tuja)

  • Gore, Al: Neprijetna resnica (Mladinska knjiga)

  • Harari, Yuval Noah: Sapiens - Kratka zgodovina človeštva (Mladinska knjiga)

  • Jahren, Hope: The Lab Girl (tuja)

  • Johnson, Bea: Dom brez odpadkov (Ekologi brez meja)

  • Kajfež Bogataj, Lučka: Planet, ki ne raste (Cankarjeva založba)

  • Kolbert, Elisabeth: Šesto izumrtje (UMco) - o tej knjigi sem pisala tu

  • Kramberger, Nataša: Primerljivi hektarji (LUD literatura) - o romanu sem pisala tudi jaz, vtise najdeš tukaj

  • Layton, Neal: Planet, v plastiko ujet (Mladinska knjiga)

  • Marshall, George: Don’t Even Think About It (tuja)

  • Marshall, Tim: Ujetniki geografije (Učila)

  • McCallum, Will: How to give up plastic : a guide to changing the world, one plastic bottle at a time (tuja)

  • Miller, Todd: Storming the wall: Climate Change, Migration, and Homeland Security) (tuja)

  • O'Connell, Mark: Živeti kot stroj (Učila)

  • Owen, David: Where the Water Goes (tuja)

  • Polany, Karl: Velika preobrazba (/cf*)

  • Radinger, Elli H.: Modrost volkov (Mladinska knjiga)

  • Rosling, Hans: Faktografija (Učila)

  • Sahlins, Marshall: Ekonomika kamene dobe (/cf*)

  • Sapolsky, Robert M. : Obnašaj se! (UMco)

  • Thunberg, Greta: Naša hiša je v plamenih (Učila)

  • Thunberg, Greta: No one is too small to make a difference (tuja)

  • Trajnostni razvoj - ekonomski, družbeni in okoljski vidiki (GVZ založba)

  • Videmšek, Boštjan: Plan B, Pionirji boja s podnebno krizo in prihodnost mobilnosti (UMco) - moje mnenje najdeš tu

  • Wohlleben, Peter: Skrivne mreže narave (Založba NARAVA)

  • Wohlleben, Peter: Skrivno življenje dreves (Založba NARAVA)

  • Wohlleben, Peter: Skrivno življenje živali (Založba NARAVA)

Filmski in drugi predlogi*

*Navedene so povezave do filmov, ki so dostopni v arhivu RTV Slovenija


Predlogi, ki jih je podala Tanja, @biologinja:



Predlogi, ki jih je podala Sara, @poket.si:



Predlogi, ki jih je podala Urška, @z_waste_shop:



Predlogi, ki so jih podali Ekologi brez meja:



Predlogi založb in sledilcev:



V začetku aprila sem sicer razmišljala tudi o tem, da se pri predlogih osredotočim tudi na literaturo za mlajše bralce, pa mi je mesec pokazal, da to (zaenkrat) res ni moje področje. Na srečo pa ga bolj obvlada knjižna kolegica, Alenka, @literarnalekarna, ki pa je prav zares pripravila kakovosten priporočilni seznam 12 knjig o podnebnih spremembah za male in velike, ki ga najdeš na naslednji povezavi. Mimogrede, Alenka je res mojstrica knjižnih seznamov!


Sicer pa, meniš, da smo kak posebej pomemben predlog izpustili? Piši mi in z veseljem ga dodam!

bottom of page